DEŇ MUŽA POD MIKROSKOPOM
Milí naši páni, manželia a frajeri!
Túžime po tom, aby vaše oči boli veselé a tvár rozžiarená úsmevom a spokojnosťou. Dá sa to dosiahnuť ak sa zamilujete sami do seba. Nie, nie, nemám na mysli to silné ego len JA a JA, ale uvedomenie, že si zaslúžite len to najlepšie: najlepší oblek, košeľu, kravatu a dokonalé veci, ktoré vás obklopujú a samozrejme harmóniu a pokoj duše.
„Milovať sám seba je začiatok celoživotnej romance“, Oscar Wilde. Aj v tomto čísle by sme vás chceli upozorniť na detaily, na ktoré by ste nemali zabudnúť.
Vaša chôdza.
Skúste sledovať sám seba ako kráčate. Či ráno vychádzate z dverí domova ako víťaz, alebo porazený. Vaše očakávania dnešného dňa sa prejavujú na vašej chôdzi. Vlečiete nohy za sebou, či kráčate tanečnou veselou chôdzou. Ak našľapujete chodidlami dovnútra, prejavujete svoju neistotou a možnosť ovplyvňovania prostredím. Príliš vytočené chodidlá von vytvárajú z vás „samorast“, typ človeka ťažko ovplyvniteľného kýmkoľvek, čímkoľvek a kdekoľvek. Choďte vystretý s hlavou zdvihnutou, ramená zatlačte dolu a vystrite chrbát.
Vaše auto.
Pozrime sa na to akého koňa osedlávate. Verím, že ste starostlivo volili značku auta. Príliš luxusné auto môže vo vašom okolí vyvolávať závisť, pocity menejcennosti iných, ale aj podozrenie, kde ste na to zobrali. Zhrdzavená, poškodená karoséria zas pocity pohŕdania a nedôvery. Ak posadíte obchodného partnera vedľa detskej sedačky a rozmrvenej piškóty, veľký obchod neurobíte. Starostlivo skontrolujte čistotu palubnej dosky a sedačiek, vysypte popolníky. Interiér auta hovorí o vašom vzťahu k sebe samému a k vaším blízkym. Pozor na výzdobu! Čo o vás prezradí vaše auto?
1. typ fanúšik – vlajky, malé klubové dresy, hoci máte päťdesiat pôsobíte ako dvanásťročný zberateľ, ktorý potrebuje hlásať svoju klubovú príslušnosť. Čo ak váš obchodný partner fandí inému klubu?
2. typ misionár – „pátričky“ na spätnom zrkadielku a oltár na palubnej doske. Pozor na partnera iného vierovyznania.
3. typ puntičkár – interiér vyčačkaný všetkými vymoženosťami automobilizmu. Môžete vzbudzovať obdiv, ale aj obavy, že viac času venujete zháňaniu noviniek, ako pracovnej náplni.
4. typ tato – papučky na spätnom zrkadle, auto plné plyšových hračiek, detská sedačka.
V interiéri zbytky rodinných výletov. Vyzerá to, akoby ste si nevedeli zadeliť svoj čas.
5. typ „púštna smršť“ – otvoríte dvere auta a vyvalí sa vôňa neumytých zubov, špinavých ponožiek…
6. typ mafián – tmavé nepreniknuteľné sklá. Ľudia vás sledujú so zvedavosťou ale aj s obavami čo sa deje za dverami auta aj firmy
Ak sa utešujete tým, že vo vašom aute klientov, alebo obchodných partnerov nevozíte, verte, že náhoda si s nami často zahrá hru, v ktorej nehráme prvé husle.
Vaša kancelária.
Filozofia zahraničných firiem sa odzrkadľuje pri výbere budov a kancelárií. Veľmi často sa stáva, že nás víta nádherná budova s anglickým trávnikom s vrátnikom vo firemnej uniforme, usmievajú sa na nás originály umeleckých diel zo stien, oči sa tešia záplave kvetov a vstúpite do kancelárie, paradox, tu vás privítajú krabice a množstvo papierov chaoticky rozložených po stoloch. Tento nesúlad nevzbudzuje dôveryhodnosť. Pozrite sa na svoju kanceláriu očami návštevníka. Vaša sekretárka dotvára firemný imidž. Ak tam sedí s krátkou sukňou a rozpustenými vlasmi pod ramená vyzerá síce sexy, ale nie pracovne. Privítanie klienta, podanie ruky, vyplnenie chvíľky čakania, to je vaša vizitka. Investujte do kurzu pre sekretárky s náplňou profesionálny imidž a diplomatický protokol. Sekretárka hovorí o vašej schopnosti riadiť a organizovať, alebo o vašej …
A teraz, ako vyzerá vaše kráľovstvo? O každej maličkosti v kancelárii, ktorú tam necháte, návšteva rozmýšľa, čo ste tým chceli povedať. Plyšové hračky, plagáty prilepené lepiacou páskou, množstvo „duchaplných“ výrokov, nepatria do výzdoby. V jednej kancelárii na čelnej stene, za chrbtom riaditeľa, som videla obraz, na ktorom bola opica v obleku za písacím stolom a pod ňou nápis „tu som šéfom ja“. Doteraz polemizujem sama so sebou, čo chcel tým plagátom svojim návštevám, či podriadeným povedať.
Rozhodne by sme vám my dievčatá poradili – čistotu. Zbytky celodenného stravovania a mesačnej tlače by nás mohli zviesť k tomu, že niečo podobné budeme očakávať vo vašich zmluvách a písomnostiach. Ak máte nejakého koníčka, a prezentujú ho detaily v kancelárii, je to dobré na „roztopenie ľadov“ pri komunikácii, ale nemali by sme nadobudnúť pocit, že je to vo vašom živote priorita, pred pracovnou náplňou. Vyhrali ste ak práca je vaším koníčkom. Kancelária má byť útulná, svetlá, pohodlná ale nemá vzbudiť dojem, že sa v nej zabúdate a prespávate. Pozor na servis, ktorý používate. Poháre by mali byť nenaštrbené z rovnakej sady. Zaslúžite si peknú vkusnú šálku, v ktorej káva bude lahodná a spríjemní vám krásou deň.
Farby v kancelárii.
Čierny nábytok v kombinácii s fialovou pôsobí ťažkopádne a depresívne. Priveľa sivej farby na pracovisku vedie k prehodnocovaniu a kritike Dobrá farba do miestnosti, kde sa rokuje je tyrkysová – zlepšuje komunikáciu. Aj biely náter stien ovplyvňuje naše podvedomie. Ak ste boli ako dieťa dlho v nemocničnom ošetrení, môže sa stať, že v takýchto bielych priestoroch budete pociťovať smútok a ťažko sa budete sústreďovať. Vhodná farba do miestností, kde ľudia čakajú a majú strach je marhuľová. Studené farby v interiéri pôsobia chladno a náklady na vykurovanie by mohli stúpať. Najjednoduchšie je poradiť sa s odborníkom na farby alebo poradcom (čo teraz vo svete letí) feng šuej. Spočítajte, koľko času prežijete na pracovisku. Zamyslite sa koľko hodín z vášho života môžete prežiť v príjemnom a tvorivom prostredí.
Osobnosť človeka sa prejavuje v stovkách drobností, ktoré ho obklopujú. Držíme vám palce, aby vás vyniesli na vrchol.
Mária Korčeková, agentúra Moderna Brain